Sådärja.. :)

Torsdag idag och nu var det ett tag sen som jag plitade ner några rader här så det är väl dags igen..
Tiden går och just nu är det LIA som gäller för skolan, med lite kombinerat påsklov/egna studier. Ganska skönt faktiskt.. :)

Inte mycket kvar i skolan, mest bara examensarbetet som ska bli klart också. Men det känns trots allt ganska bra på den fronten. Det går framåt iallafall, tänkte jag skulle jobba lite med det senare idag.
Ulla tyckte ju jag hade gjort mycket sist när hon kollade på det och får man det betyget av henne så ska man vara nöjd. :P

Annars rullar väl allt på i den takt det ska.. Lovvan har vilat ett tag nu och meningen är att hon ska igång igen nu i helgen. Dags att toppa formen till genrep och senare 3-års test. Hon ser ju mer ut som en ridhäst nu iallafall..
Kanske kan försöka med att ta en bild på henne idag som jag kan lägga ut här sen.
Får väl se om jag kommer ihåg det -minnet är ju bra men kort!

Har ju varit påsk nu också och en bra sådan faktiskt. I fredags åkte jag och Adam ner en sväng till Göran.
En hel massa folk var det där. Några av dom hade jag ju inte träffat på hur många år som helst.
Men men, dagen försvann fort och likaså kvällen.

Påskafton blev lyckad den också. Lugn dag och framåt kvällen begav vi oss upp till Bose..
Lite förfest där och sen utgång till Harrys. Riktigt mycket folk ute som man kände igen, skoj!
Kvällen/Natten gick riktigt fort och kändes som att jag knappt hann vara inne på Harrys förrns det var dags att åka hem igen.. Men skoj hade man ju haft iallafall, det som är huvudsaken. :)

Påskdagen blev... ja, seg är nog det minska jag kan säga. Brukar aldrig någonsin bli bakis annars, men påskdagen var tydligen ett undantag.. Mådde inget vidare alls.. :S
Men efter mycket vila och ännu mer vila och en pizza på kvällen så blev det bra det också. Tur det! ;)

Resten av veckan har varit lugn.. Var nere med bilen i Värnamo i tisdags, lämnade den på Arvidsssons så dom bytte motorns vevhusventilation. Gick riktigt snabbt, men jag hann med en runda till syrran medans dom fixade med bilen iallafall. :) Satt och tjötade lite där och sen blev det hemfärd igen.

Igår blev det en runda till stallet. Fixade Lovvans grejer och sen kom en tjej från Smålandsbygdens tidning och skulle göra reportage om vår utbildning. Så jag å Sandra fick ställa upp på det.. Först lite frågor och sen blev det ju såklart ett par kort också.. Jag som gillar sååå mycket att vara med på kort, eller inte!
Men det gick bra ändå..

Sen åkte vi upp en runda till A6 och fikade lite jag och Sandra. Gott!
Blev en runda ner till Charlies sen också. Hittade massa grejer jag inte skulle ha någonting emot att ha. Men köpte inget iallafall, duktig va?! :)

Blev en lugn kväll sen, lite kikande på TV´n och lite försök att förstå hur min handsfree i bilen ska kunna fungera med min telefon. Kom dock inte fram till hur det skulle kunna funka, en del saker är svårare än man tror.
Trodde det skulle funka med bara en ny "hållare", men det hade Adam vart uppe och kollat idag och det gjorde det förståss inte.
Så nu blir det att leta efter en telefon som passar istället.. får väl se om nån telefon funkar i den igen efter mitt fina sönderplockande av hela grejen. Haha, jaja ibland måste man prova. :)

Snart dags att åka till stallet en runda, sen ska jag fixa klart med tvätten och göra lite specialarbete hade jag tänkt.
Fast sen blir det ju inte alltid som man tänkt sig heller iochförsig, så vi får väl se. :P

Jaja, stänga ner här ska jag iallafall göra först och främst.  Så tjipp å hejj!

Förresten, en glad nyhet. Jämtin stannar i HV ytterligare 3 säsonger. Jihoo! :D








Kommentarer
Postat av: Anna

ja men de var duktigt av dig att åka till Charlies utan att köpa nåt, duktigt!

Imorn blir vi säkert fotograferade också.

Postat av: Emelie

Ja, precis.. Usch, jag vill inte vara med på mer kort nu. :P

2007-04-12 @ 19:09:02
URL: http://emsenskriver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback