Tvättorsdag :P

Då var det dags att skriva lite här igen, det var ju än en gång längesen jag plitade ner några rader.

Har den sista LIA-perioden i skolan nu och jag har gjort lite allt möjligt. Var som sagt nere i Sävsjö på ridskolan där en dag, sen var jag i Vetlanda på kliniken där med en häst och därefter i Vrigstad och tränade Johanna och Camaro litegrann i hoppningen. :)
Har vart i skolan nån dag också, var med när Anne hade tävlingsinriktad ridning med en av klasserna och igår var jag med och kikade lite när Sandra hade lite lektion för Anna.
Annars har jag fixat en del med examensarbetet och även fixat med lite ansökningar till en del intressanta jobb.
Nästa vecka är det tänkt att jag ska vara nere i Värnamo nån dag och försöka göra lite personalschema, det ingår ju även personalansvar i utbildningen. Så det kan ju kanske vara en bra sak att kunna göra :P
Ska ner till Helsingborg nån dag också och kolla lite olika skador och sådär..

Förutom "skolan" så har allt rullat på som vanligt. Det går kanon med Lovvan nu, men hon är grymt pigg. Men det är mest bara skoj! Härligt med lite framåtbjudning. :)
På tisdag är det dags för genrep innan 3-års testet och det är bara hoppas vi kommer med. Kommer bli en skoj utmaning.

hockeyfronten har det börjat hända en del inom HV iallafall.
Kåberg har fått bli singel i Färjestad, hans flickvän har skrivit på för HV - Per Ledin.
Det är en spelare jag älskat att hata innan, men jag får försöka ge honom en ny chans i HV. Svårt att hata en spelare i det egna laget kanske ;)
Hjalmarsson har lämnat HV för Luleå. :(
Hjalle är en spelare jag kommer sakna riktigt otroligt mycket. Riktigt synd att HV tappade honom. Men så är det ju tyvärr, en del spelare kommer och andra går.
Förhoppningsvis kommer väl Hjalle tillbaka så småningom.
Hrdina har skrivit på ett 2-års kontrakt för HV. Det känns lyckat faktiskt, skönt att HV kunde knyta till sig honom. :)
Mikko Louma har även han skrivit på för HV. En stor back som säkert kommer vara till en hel del nytta i laget.
Fler spelare har lämnat och två tränare har även tillkommit men Ledin, Louma, Hjalle å Hrdina är nog ändå det jag lägger störst märke till trots allt. :P

På lördag inleds VM, men det känns ganska avlägset med hockey nu måste jag säga. Nu är jag mer sugen på sommar och sol än en "kall" ishall.

Nu ska jag gå ner till tvättstugan och fixa lite mer med tvätten. Tvättorsdag idag. :P
Imorgon är det Ullareds-fredag. ;)
Tjiho, dags att inhandla en del smågrejer till Lovvan..
Nytt träns, bett, schabrak och lite annat smått och gått..

Tjipp å Hej!


Kommentarer
Postat av: Korneliuszahra

Nice site, regards from the netherlands!

Postat av: ellinor

låter bra :D vad gör du nu då?:)

2009-09-03 @ 14:59:36
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback