Jomenvisst, jag förstår precis hur samhället vill fungera.. :/

Tisdag och en ganska solig dag idag faktiskt.
Vaknade till en stund på morgonen när Adam kom hem igen för att hämta sin plånbok som han hade glömt. Somnade om efter en stund igen och vaknade igen när klockan var närmare 09.40.
Fixade och donade lite här hemma, sen åkte jag iväg en liten runda och fixade med lite annat och var nere på Ica och handlade lite.
Fixade lite mat sen, idag blev det Flygande Jakob. Nån annan variant än den jag gjorde sist, men det funkade det också. Flygande jakob är ju trots allt flygande jakob liksom. :)

Har ringt en hel del telefonsamtal idag också. Varit mer eller mindre irriterad..
Ams tycker att jag borde söka ett jobb i Karlskrona som hästskötare och ridinstruktör. Arbetet är på 24timmar och tidsbegränsat..
Jo, visst.. jag förstår också att ridskolan har svårt att få nån att söka det jobbet.. Men varför måste jag ta det.?
Nej, jag har inget jobb nu och jag söker för fullt.. Men snälla nån, 24 timmar i veckan. Vad ger det mig, förutom allt krångel med nytt boende, knappt någon lön och ett jobb jag absolut inte är det minsta motiverad till?
Man kan bli irriterad för mindre om jag säger så!

Försökte få dom att inse att det är inte normalt.
Hade jobbet varit på heltid hade jag förstått dom, helt och fullt.
Men 24 timmar..  stallskötsel torsdag och fredag förmiddag, hålla lektioner tisdag, lördag och söndag..
Lägenheten jag har här då? Hästen och hennes nya stallplats?

Men jodå, ridskolan kunde ju fixa boende till mig. I klubbhuset..
Visst låter allt som ett stort skämt, men nejdå. Välkommen till verkligheten lilla vän!

Ringde till akassan eftersom det är dom som betalar ut ersättningen som jag kan bli av med om jag tackar nej till jobbet. Det sjukaste av allt, dom säger såhär
"Jo, tyvärr är det så att du måste söka jobbet. Det är den nya lagen. Däremot kan ams låta bli att informera oss om att du borde söka jobbet, på så sätt får du behålla din ersättning. Men det är upp till dom tyvärr"

Ja, visst.. så arbetsförmedlingen tycker jag ska söka jobbet. Men akassan som betalar ut mina pengar tycker det är ganska sjukt att jag tvingas söka det.. Hur funkar samhället egentligen??

Skicka såna här brev till dom som inte söker några jobb istället, till dom som inte vill jobba.
Jag har sökt hur många som helst, och vill inget annat än jobba...Men ändå sitter det några lata idioter hemma nånstans i sin lya och bara slappar och kommer undan ams gång på gång..
Jaja, nånstans finns det väl en mening med allt. Bara det att jag inte förstår mig på den än..

Egentligen är nästan det sjukaste att det var en person från karlskrona som skickade brevet till mig om arbetet. När jag ringde henne för att fråga varför säger hon såhär
"Jo, jag skickade det här hårda brevet till dig för att hon som driver ridskolan inte tror att hon får in några ansökningar och därför tar jag någon som är anmäld till oss"
Ehh, jaha.. hur vanligt är det på en skala då att en ridskola inte får några ansökningar..
Finns det inga hästintresserade i karlskrona?

Jaja, jag har iallafall skickat ansökan nu. Finns ju inte så mycket annat att göra än att hoppas någon från de andra jobben hör av sig och vill att jag ska komma dit. För flytta till karlskrona vill jag verkligen inte. Inte nu!

Annars är allt bra förresten.. :)
Var på isträningen igår igen. Riktigt roligt faktiskt.
Jämtin och Niklas Torp i slagsmål. Haha, är det träning så måste man ju träna på allt. Även närkamper.
Petrasek verkar totalt förvirrad och förstod inte alls vad Kenta så.. Davidsson försökte lugna honom, men när övningen till slut började stod Pettan ändå där som ett fån. Skoj var det iallafall!
Får se om det eventuellt blir träningsmatch nästa vecka i Ljungby. Lutar nästan lite åt det.

Ska nog gå och läsa lite i min bok igen, "När Lucu Sullivan skulle gifta sig".
Tjipp å hejj!

Kommentarer
Postat av: Vidarfrida

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback