Löv som svävar förbi

Ny vecka igen och det börjar gå mot höst nu känns det som..
Lite halvkyligt ute och löven svävar förbi mitt fönster här ute.

Helgen då, en återberättelse är väl på sin plats precis som vanligt.
I fredags var det lugnt, var hemma och kikade på en film. En ganska sjuk film egentligen, lite smårolig emellanåt men ganska knas också. Kikade lite på hästhoppningen som gick på tv sen också, riktigt längesen jag kollade på hoppning nu från någon större tävling så då passade jag på lite när Adam ändå somnade. :)

När man ser alla härliga hästar och stora hinder och fina banor så drömmer jag mig minsann tillbaka till Tyskland lite. Även om det är riktigt skönt att vara hemma och ha alla nära som man vill ha nära, så saknar jag ändå det där livet på något sätt. Även om det var ett jobb, som brukar innebära en hel del slit, så var det ju på något sätt ändå det roligaste jobb man nånsin kan få känns det som. Men jag fick en hel del erfarenhet på den lilla tid jag ändå var där. Märktes bland annat i Falsterbo, där man brukar tänka på alla fina världsklass hästar man ser och många (framförallt yngre) drömmer om att få gå fram och klappa på hästarna och prata med ryttarna lite. Men i Tyskland blev allt det till vardag istället, man var liksom mitt i alltihop. Istället var det yngre människor som tittade när jag kom och ledde någon av hästarna och dom stod där och drömde sig bort. Ibland hade man tid att stanna till och ge dom ett leende och vända hästen mot dom så dom fick klappa. Hela deras ansikte sken ju upp som en sol.
Medans jag själv inte förstod riktigt varför, inte förrns jag kom hem igen och tänkte på hur det faktiskt brukade vara innan.. Tänk så livet förändras. Spännande. :)


I lördags var vi nere på Vätterstranden en runda på eftermiddagen. Kikade på beachvolleyn lite, bland annat när HV spelade. Kollade på när räddningstjänsten hade uppvisning med att rädda några personer från en "brinnande" båt.

Framåt senare kväll sen kom Danne, Bodil och Bolling hit. Satt här och snackade lite, längesen nu. När klockan närmade sig tolv åkte vi fyra in mot stan, målet var O´learys. Kom dit och upptäckte att det var rejält med folk och kön var riktigt lång. Träffade på Bose där som hade stått i kön en halvtimma och knappt kommit nånstans framåt. Bestämde oss för att ta upp lite pengar och vandra bort till Harrys istället och kolla om där var nåt folk. Verkade inget vidare där så vi traskade tillbaka till O´learys istället. Envis som jag är bestämde jag att på nåt sätt skulle vi komma in. Såg att ena vakten släppte in lite folk som han verkade känna utan att dom stått i kö. Så jag gick fram och frågade om han inte kunde släppa in oss också. Men näedå, det ville han inte. Frågade varför han släppt in 15 stycken av hans kompisar då och fick till svar att de varit inne innan och bara gått ut för att ta ut pengar. (Jomenvisst, det tror ju jag också på). Så jag tyckte han kunde ta in oss också och säga att vi också tagit ut pengar. Så han öppnade för mig och släppte in mig. :D Dock lovade han att släppa in dom andra också, men det gjorde han ju aldrig. Irriterande! Dom stod där en stund innan dom bestämde sig för att åka och äta istället. Jag stannade kvar på stället en stund till dock, var inte alls hungrig. När klockan började närma sig stängning så  bestämde jag mig för att bege mig hemåt. Ringde Adam som låg hemma och sov, så han kom snällt och hämtade mig. :)


Sov några timmar och sen väckte Adam mig runt 7-7.30 nångång igen.
Då stod en bilfärd till Värnamo på schemat. Åkte till Åminne och fixade lite grejer som vi skulle ha med oss och sen åkte vi ner och hämtade Tommy i Värnamo. Tog hans bil till Lasse i Vetlanda. Snackade lite och sen vidare till Bruzaholm för att hämta en husvagn. Tillbaka till Vetlanda igen och tvättade den och lite sådär. Sen ut till Åminne igen. Tommy och Adam åkte iväg till Bredaryd och körde cross och jag var kvar i Åminne och fixade lite. Var hos hästarna och borstade och tog hand om dom lite. Åkte hem till Huskvarna sen framåt 19.30 någon gång. Riktigt trött då, det var ju några mil vi hade åkt och även om jag inte körde så var jag så trött.
Riktigt skönt att komma hem och sova sen, somnade tidigt. :)


Idag är det lugnt än så länge, ska iväg på information/kurs på jobbet kl.17. Slutar nog egentligen vid 21, men kan ju alltid hoppas tiden går fort. Imorgon och därefter är det dock vanliga tider, 8-17. Ska bli ganska spännande att prova på det faktiskt, jag som har sagt (och fått höra) att det nog skulle vara något som passar mig som gillar att prata, får se hur väl det passar nu då.
Annars verkar veckan bli lugn, jobb då och annars händer inte så mycket. Inte som är planerat iallafall. Får väl se vad det blir, alltid brukar det ju hända något.


Kommentarer
Postat av: Daniel

DAX ATT UPPDATERA NU!!!!

Postat av: Joachimrebecka

Really interesting site, thank my friends, have advised.

2009-02-26 @ 08:27:11
URL: http://joachimrebecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback