Våldsamt stillsam torsdag..

Torsdag idag och dagen före midsommarafton. Har precis varit nere i tvättstugan och slängt i lite tvätt.
Lite småseg idag fast jag vaknade ganska så sent trots allt. Kanske just därför som jag är så seg, sovit för länge helt enkelt.
Var inte riktigt trött igår heller när jag skulle sova, så somnade inte alltför tidigt.. Kanske runt 02.30 eller något :S

Var i Värnamo en sväng igår och hämtade Ellinor och Isabelle på dagis. Tog med dom ut till hästarna en sväng så dom fick klappa på dom lite. Åkte ut till Åminne en sväng sen också, Ellinor var i lekparken en stund och sen försvann hon in till grannen, Isabelle. Jag å Bella satte oss en liten sväng vid datorn och fixade så att jag la in annons på min bil på blocket. Så nu är den till salu iallafall, är dock inte helt säker på att jag egentligen vill göra mig av med den. Men vi får se.
Nån som vill köpa den så är det bara höra av sig ;)

Tiden gick ganska snabbt där och dom där två små trollen är ju så stora nu så det är inga problem att passa dom.
Syrran kom hem sen och då åkte jag hem igen.
Åkte iväg en sväng till Thina sen. Fikade lite och tjötade sådär allmänt, sen blev det en sväng ut till hästarna också. Kikade på hennes fölis, riktigt underbar var den.
Saknar den där tiden från när Lovvan var föl. Jag blev ju inte mindre sugen på att skicka iväg henne på betäckning nästa år om man säger så. :P

När jag kom hem sen låg Adam här och halvsov.. Han var nog lite trött stackarn, men ändå fick han lyssna lite på mitt pladder..  image42
Hoppas han vaknade och orkade gå upp i tid idag bara, när jag vaknade vid 8 så hade han åkt.
Lite förvirrad blev jag eftersom han alltid brukar säga Hejdå, men jag sov nog lite för hårt när han åkte kanske..

Idag hände det inte alltför mycket, inte mer än att jag springer upp och ner mellan tvättstugan och lägenheten. Inte så värst långt att springa heller. image43
Kvällen lär nog också bli ganska så lugn om jag får gissa, bäst att vara piggare imorgon kanske.
Lite trist att det lutar åt att det ska regna imorgon bara, men det ordnar sig nog ändå. Som utbildad pedagog får jag väl leva efter det gamla tankesättet, "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder..."

Måste försöka rensa ur datorn lite också, ska ta bort alla kort som inte är nåt att spara på.
Sen ska jag försöka lägga över musiken och de andra korten på en extern hårddisk. Sen är det dags att rensa ur hela datorn för att lägga in nytt. Får se om det lyckas innan hela datorn rasat ihop själv.
Jag har nog inte alltför lång tid på mig, den verkar redan ha raserat lite. Förstår inte riktigt hur jag ska göra heller, för någon dag sen stod det att datorn var nästan full. Inget minne kvar.
Skulle då rensa ur lite program, men då gick ju inte det heller. Vilka knappar jag än tryckte på så ville datorn antagligen ha kvar de där programmen. image44
Jaja, jag får väl se hur det ordnar sig.
Ska nog försöka låta datorn vila lite nu iallafall och fixa med lite annat trots allt. Det kan nog behövas.
Enda datorn ska behöva fortsätta göra är att spela lite Gessle för mig nu..

Glad midsommar på er allihop.


Våldsamt stillsamt
mitt hjärta bankar så våldsamt för dej
mitt hjärta bankar så våldsamt för dej
allt jag vill se är ett leende
som svarar upp till mitt beteende
hej, vad ska jag göra för att nå ända fram till dej?


mitt hjärta bankar så våldsamt för dej
mitt hjärta bankar så våldsamt för dej
men ditt står stilla, helt utan liv
det känns i rummet när jag går förbi
hej, vad kan jag göra för att nå ända fram till dej?


jag vänder om och somnar om
jag vänder om och somnar om
jag vänder om och somnar om
om om...


hej, vad kan jag göra för att nå ända fram till dej?


bland alla tankar blir det ensamt för mej
mitt hjärta bankar så våldsamt för dej
men ditt står stilla och samlar på damm
det står helt stilla, har du någon annan?
säg, vad kan jag göra för att nå ända fram till dej?


jag vänder om och somnar om
jag vänder om och somnar om
jag vänder om och somnar om
om om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback