Sådärja..

Då blev jag sittandes här en stund igen då..
Var ett tag sen jag uppdaterade här nu igen, har blivit dålig på det. Finns ju lite annat att göra också trots allt. :P

Fredag imorgon igen och veckan har varit helt okej än sålänge.
Inte gjort så mycket mer än vart i skolan och sen tagit det lugnt på kvällen, lite tv-tittande och sådär som det brukar bli.

>>>

Skola idag och det började med stalltjänst på morgonen.. Gick hyffsat smidigt!
Sen var det dags för ridlektion, "hoppade" en liten bana. Hade Sabino idag och han var grymt pigg. Kunde knappt hålla tillbaka honom i trav. Gick i en väldig fart när jag hoppade banan i galopp. :)
Men skoj att dom är lite pigga och glada iallafall..

Eftermiddagen ägnades åt foderredovisning. Satt först en lång stund och snackade om utskicket vi ska göra till alla ridskolor i landet.. Himla tjöt om det, men nu är det klart iallfall.

>>>

Mitt i allt tjöt där så ringde min mobil.. trodde det var Jennie eller nån som ringde eftersom jag precis fått sms från henne. Så svarade bara med "du, jag har lektion!"
Fick till svar i telefonen "Det här var ..... från polisen i Jönköping"
Haha, jag blev lite paff.. men det ordnade sig det också..
Var rån i jkpg i måndags och när jag åkte hem från Adam så råkade visst "rånarbilen" köra om mig..
Så polisen ville bara höra en gång till hur det hade gått till eller sådär..
Hon tjötade och tjötade och när jag väl berättat allt så skulle ju hon berätta om det och se så hon skrivit rätt..
Jaja, bara hoppas dom får tag i rånarna också.. :P

>>>

Var klara med foderredovisningen ganska tidigt så då stannade vi kvar och fixade dom sista kuverten och sådär.
Trötta som vi var så blev det himla mycket tjöt och även en del fina sånger :P
Bra att vi har skoj i skolan iallfall, får se hur det blir igen nästa vecka när Ulla kommer tillbaka :P

>>>

Har vart hockey ikväll också. 2:a kvarten mellan HV-Brynäs..
Genom Thörna tog HV ledningen, skönt! Hv hade sen ledningen med 3-1 men tappade den till 3-3 =/
Sudden Death och där gjorde Niklas Hjalmarsson mål efter en vunnen tekning och fin pass av Hrdina..
Underbart skönt!
Nu är det 1-1 i matcher och ny match på lördag i Gävle.

>>>

Testade en publikuppvärmare i hallen idag också och det funkade faktiskt bra.

(
Saxat från hv71.se)
"» Hjalmarsson gillade stämningen i arenan?
- Den var helt underbar! Jag varit här i fyra år och har nog aldrig upplevt den stämningen som var när vi åkte in på isen. Det hjälpte verkligen oss att tända till med sådan publik. Man blev nästan övertänd och fick ta några djupa andetag för att lugna ner sig.

» Thörnberg var också lyrisk över publiken?
- Det var det bästa jag hört på länge! Jag rös i hela kroppen och fick så mycket energi. Om publiken kan fortsätta så i alla matcher så kommer det lyfta hela laget. "

>>>

Ny dag imorgon och då är det Bratteborg som gäller på förmiddagen. Ska åka och se Johan rida i ridhuset och ev. sitta upp en stund själv också. Wiho!
Blir nog lugnt sen på eftermiddagen/kvällen. :)

Nu sova, gonatt!


Kommentarer
Postat av: anna

hej hej.
jamen visst sjöng vi fint när vi fixade med breven. men tänk att vi inte kom på melodin....!
Vilken match de blev sen på kvällen hur gött som helst att hv vann i sudden...
men läste att de visst blir nya domare...men inet pga av matcherna tydligen. ha en bra helg.

Postat av: Jensvilje

This is a very good site. Thank you.

2009-09-24 @ 11:19:14
URL: http://jensvilje.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback