Vilken härlig dag.

Riktigt underbart väder idag, härlig dag!

Men ska väl börja med det lite mindre positiva (nåt har jag ju iallfall lärt mig med pedagogik).
Hv spelade hemmamatch igår, 2:a semin mot MODO..
Matchen började bättre än sist iallfall, båda lagen smällde på lite mer.
Men.. såklart fick ju MODO in första målet och även andra..
Hv satte 1-2 pucken sen och det började kännas lite närmre åtminstone sudden.. Men icke då!
Istället fick Modo ett mål till.. 1-3 slutade matchen. :(
Nu MÅSTE nästan hv vinna matchen imorgon för att fixa detta.. Men jag kan ju erkänna att final känns långt borta just nu, för att det ska funka så krävs mycket bättre spel, mer mål framåt och sist men inte minst,
"En för alla, alla för en".

Så till det positiva, som faktiskt överväger det negativa. (tur det!)

Vaknade tidigt idag, men somnade om sen igen, precis som vanligt.
Kändes som att det skulle bli en stressig lördag. Men se så fel jag fick. :)

Gick upp framåt 9.30 nångång och stoppade in första tvätten i maskinen. Fixade och donade lite annat här och sen åkte jag iväg en runda till stallet.
Fixade Lovvans box och sen släppte jag henne lite i ridhuset.. eller ja, så värst lite vet jag inte om det var..
När jag väl släppt henne så ville hon ju inte sluta springa, istället gick det fortare och fortare därinne.
Började fundera lite på hur jag egentligen skulle få stopp på henne i det stora ridhuset.. :S
Men som tur var så fick hon syn på spegeln och trodde såklart det var en annan häst där, så då skulle hon ju hälsa på den.. :P Så då var det bara passa på att fånga henne.

Väl hemma sen blev det lite till fix med tvätten sen bar det iväg ner till Kinnarps.
Dags för chokladkalas! :D
Jag och Anna strosade runt där bland allt folk.. men vi kom inte så långt förrns jag fick se genom ett fönster att HV hade träning i lilla hallen.
Så istället vandrade vi ner dit och kikade på dom lite. Dom hade riktigt skoj, matchen igår verkade inte ligga kvar i deras tankar precis. Dom blev precis lika glada för att göra mål på träningen som på match nästan.
Ja, det kan ju iochförsig bero på att dom knappt gör mål i matcherna längre. :P

När träningen var slut där fortsatte vi vandra runt däruppe bland all god choklad..
Mycket att smaka på.. :)
Bestämde mig till slut för att köpa nåt choklad med aprikos/persika i.. Kanongott var det!
Så det ligger här hemma och väntar på att snart bli uppätet tror jag. ;)
Köpte nån påse med olika blandningar också, nån påse med lösviktsté, choklad, och 10 olika praliner. *mums*
Dock inte så sugen på att äta det nu, efter allt smakande där så känns det inte så lockande längre..

Var någon tävling där också med olika grabbar som gjorde chokladskulpturer. Riktigt fina var en del av dom..
Finast var nog denna, en kille från danmark som gjorde den..
192902-14
Syns kanske inte riktigt vad det är, men det är iallafall en hockeyspelare.. :)

Efter kalaset där så åkte jag upp en runda till A6.. laddade lite inför kvällen.
Då är det nämligen dags för 25-års fest hos Frida och Mattias. Ska bli riktigt skoj!
Skoj att träffa lite andra folk också.. Inte varje dag man träffar dom precis.

Nu ska jag snart ner och fixa den sista tvätten sen får vi se vad som händer..
Kanske vila en liten stund, men det är ju nästan synd när det är så härligt väder ute. Men.. om jag har fönstret helt öppet så får jag ju frisk luft iallfall.. Bra idé va?! :)

Tjipp å hejj!

192902-15




Kommentarer
Postat av: Edvinastri

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback