Fullt upp i helgen..

Då var det ett tag sen igen då..
I helgen har det varit fullt upp.. :)
Fredagen tillbringades först i Vrigstad med Malena & Thina.. Fixade frallor och allt mat inför helgen.
På kvällen åkte jag å Adam ner till Värnamo.. åt lite hos mamma och pappa. Gott att komma och äta nån gång ibland sådär. ;)

I lördags & söndags var det då dags för 3-års testet.. En hel del att fixa eftersom vår klass hade hand om serveringen och maten. Men skoj var det och bra gick det faktiskt också :P
Blev klara sent på lördagen men jag och Adam bestämde oss ändå för att åka ner till Malena och Rickard.. Åt lite å tjötade mest. Sen blev det hemfärd sent och jag var riktigt riktigt trött på söndagsmorgonen..

Söndagen startade Lovvan 3-årstestet.. Det gick helt okej, hon skötte sig kanon. Var bara ridningen som hon sprang lite för mycket i. Men det blev ju bra ändå. :)
Hoppdomaren gillade henne och det är ju alltid skoj ;) Kanske kan bli en liten hopphäst av henne trots allt. :D

Måndags och igår hade vi egna studier i skolan. Riktigt skönt, det behövdes efter helgen om man säger så.
Har fixat klart det sista med alla arbeten nu. Tror bara det är ett grupparbete som är kvar.

Idag hade vi Ulla på förmiddagen. Jag hade opponering på Sandras arbete och det gick faktiskt bra.
Blev en del grejer hon skulle ändra, men det visste hon nog redan. :)
Sen på eftermiddagen var det dags för ridning. Först sitsträning, jag & Sandra hade den store Clemens.. :P
Men det gick helt okej, fast svårt att sitta i balanssits med bena rätt ut på en såå bred häst.
Efter det var det vanlig ridning på Sherry och det gick faktiskt riktigt bra. En bättre häst är svår att hitta. Perfekt för mig, det är en häst man verkligen blir ett med.

Trött efter de två ridpassen bestämde jag mig iallafall för att rida Lovvan också. Så tog ett pass i paddocken på henne. Hon var riktigt pigg och det kändes lite riskabelt i början. Ryggen sköts upp rejält ibland :S
Men efter en stund slappnade hon av och jag tror aldrig hon har gått så bra. Samlad fin trav på tygel.
Då blev det en stolt Emelie som satt däruppe på ryggen. ;)
Nu blir det vila nån dag till för henne sen lite longering och nåt ridpass igen. Den 4:e juni ska jag ner till HBG med henne.. kolla hennes högra bakben, så hon inte har fått nåt mer av patellaupphakningen.

Imorgon är det hoppträning för Anne på förmiddagen. Jag ska ha pärlan Chatall.. En kanonhäst att hoppa med. Skoj ska det blir. Eftermiddagen ska ägnas åt de sista uppgifterna. Sen är verkligen skolan KLAR..
Det känns helt knas! :S

Nähä, nu ska jag smaska i mig lite kladdkaka som precis är klar. *gott gott*
Ajöss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback