Så delar jag ut en känga igen..

Hockey igår och det var dags för HV att ta sig an bortasvaga SAIK. Kändes inte som att det skulle bli någon kanonmatch och tyckte inte att det blev det heller. Resultatet 6-2 tycker jag inte speglar matchen riktigt rättvist egentligen. Men vinsten är ju trots allt huvudsaken och så länge dom vinner är jag glad. :)

Gav skit till klacken för ett tag sen här i bloggen, sen berömde jag för ett tag sen. Nu är det dags att kasta lite skit igen.. Igår var det rejält underkänt från A-stå, tyvärr!
Inte många personer i klacken som sjöng/skrek och första perioden hördes nästan bara den "nya ramsan"
"Från jönköping, klapp klapp klapp klapp..." dessutom med Bubba & co som knappt kan hålla takten och inte heller pratar/skriker/sjunger rent.. (hoppsan, där fick dom sig en känga också)
I andra perioden stod Bubba med vän på pallen brevid Edde (vad jag kunde se iallafall). Dessa tre grabbar åstadkom knappt ingenting, det var ju inte så att olika ramsor duggade tätt precis.
Tredje perioden var det sämre hockey från HV´s sida, men kanske ändå snäppet bättre från ståplats.
Ställer mig lite frågande till detta..

När ska NBS ta upp detta problem?
Är "Edde" klackledare eller kan vem som helst ta över pallen?
Bara för att en ramsa är ny, måste den då skrikas hela tiden i stort sett?
Varför försöka få igång sittplats innan ens halva klacken skriker?

Det där är nog inte ens hälften av alla frågor som snurrar i huvudet, men om dom kunde besvaras så kanske jag förstår arbetet på A-stå lite bättre..




Kommentarer
Postat av: Daniel

jag kan besvara en av frågorna. Ja Edde är klackledaren, den enda som vill ta på sig det. MEN igår var inte andrén där och därför trummade edde vilket resulterade i att ingen stod på pallen till en början. Han försökte ge sig upp på pallen och försökte utan trumma vilket resulterade i ännu sämre tryck (om det nu kunde bli sämre?). Så länge någon KAN ta på sig trummandet så sköter Edde klackledarskapet!!!

Postat av: Daniel

Nu är jag hemma och ska ge lite reflektioner på några av de andra frågorna.

NBS kommer aldrig att ta tag i något förrän de inser att det är problem. Så mycket interna stridigheter det är iår så kommer det tills skörda klubbens existens. Men när man blånekar att det finns problem och brister så, ja då kan det inte bli bättre!

Att skrika på sittplats är bara patetiskt, speciellt som du påpekar när inte ens halv klacken låter.

Uppenbarligen var det den enda sången de kunde igår. KAOS BOYS vilket jävla skämt, minst lite patetiskt som den förra grupperingen Jönköping Ultras! GIVE ME A BREAK!

2007-11-23 @ 17:06:34
URL: http://danyf.blogg.se
Postat av: Northbladen

Hi! Your site appeared very useful to me. Excellent work, thanks.

2007-12-31 @ 15:49:50
URL: http://northbladen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback