Tålamod, tålamod och återigen tålamod

Grått och mulet ute idag, en såndär krass dag som man helst inte vill göra nåt alls på. Vaknade alldeles för sent idag också och förmodligen beror det på tabletterna. Men visst, hellre ta tabletterna och va trött än att ha jätteont i handen. Nu är det ju dock tyvärr så att handen värker iallafall. 
Sjukgymnasten ringde innan, röntgen visade inga skelletskador vad dom kunde se iallafall. Så då är det förmodligen som läkaren tror, mjukdelsskada, men i hur stor utsträckning det är.. det vet ingen! Träningen ska iallafall hålla på i 13 veckor och alltså pågå t.o.m januari. Men jag hoppas det kan ske en förbättring innan dess, men som hon sa sjukgymnasten. "Tålamod är det som gäller nu"

Tur det finns andra saker att gläda sig åt iallafall. HV´s storvinst mot DIF igår tillexempel. Skönt! Mycket snack innan matchen av DIF´s tränare att HV är ett köpelag. "- HV 71 är ett av de absolut största köpelagen. De och Frölunda är väl de som har handlat på sig mest inför säsongen, sa Djurgårdens tränare."

Men HV kontrade med att vinna riktigt stort och efter matchen sa Johan Davidsson följande;
"- HV 71 är inget köpelag. Vi är den klubb som har flest egna produkter i elitserien. Tror vi har nio stycken. Förresten, hur många har Djurgården? säger Johan Davidsson efter matchen."

Djurgården har två egna produkter i elitserien, frågan är väl egentligen vilket lag som är ett köpelag. Dock kan väl ordet köpelag upfattas olika av olika personer också vad jag förstått.. Mer om detta kan ni läsa
här.

Nu ska jag snart byta om och bege mig till Lovvan. Ska se om A. och hans jobbarkompisar sköter sig också. ;)


Bilden från hv71.se

Kommentarer
Postat av: Ida

jodå, det är bra med mej. allt börjar återgå till det normala =) ok, då bor du nästan centralt då, härligt jämte stranden, vi brukade gå utmed där mkt när jag pluggade där uppe. jodå, hon är så fin Minna =) men hon har mycket haflinger i sig, både i sinnet och i kroppen, hon är otriligt snäll att ha att göra med! jag har en tjej som rider henne helt och hållet nu, å det går super bra! så roligt. då får du inte rida med din handled nu eller? går allt bra med lovvan? nu ska jag åka till jobbet! ha det fint! kram

Postat av: Sondrehanne

many thanks for your dedications to this world

2009-03-18 @ 10:05:41
URL: http://sondrehanne.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback