Hockey och en hemmavinst igen.

Hemmavinst igår för HV mot Modo, slutresultatet blev 3-2 och en ganska stabil match av HV trots allt.
Trots en vinst finns det alltid saker som skulle kunna vara bättre, något som skulle kunna bli klart mycket bättre är klacken. Från A-stå igår hördes mest "Kriiizan, Kriiizan, Kriiiizan", det har jag egentligen ingenting emot men nog sjutton måste klacken kunna skrika lika mycket och högt för HV också.
Något som jag har irriterat mig på länge och väl och som delvis var en av anledningarna till att jag lämnade klacken är idioterna (för att tala ren svenska) som står och skriker "h*ra, h*ra, h*ra". Vad har det med hockey att göra och hur sjutton skulle spelarna i motståndarlaget (eller domarn) kunna vara en hora när det är killar allihop.
Det där är så omoget så det är sjukt! Dom tror dom är coola när dom står och skriker detta.
Men N E J, tyvärr grabbar. Ni är så omogna och troligtsvis förvirrade som det går att bli ungefär!

Det värsta är egentligen att inte NBS gör något åt detta. Frågan är bara vad man kan göra, men första steget är väl att överhuvudtaget reagera. Linda som är ordförande ska väl kunna samla ihop gänget och ta ett möte iallafall?! Edde som är klackledare stod bara och var tyst och såg på när idioterna skrek igår, varför inte börja en ny ramsa, få igång resten av klacken och tysta ner idioterna.
Mycket idioterna där, men jag kan inte hjälpa det, det är precis vad jag tycker dom är.

Fanns självklart positiva saker igår på matchen också, många sådana.
Jag har fått en ny favorit i laget och jag ska vara så ärlig så jag erkänner att det tar emot lite att säga det, Per Ledin.
Han krigar, han kämpar, han åker skridskor, han gör intervjuer på löpande band med bra kommentarer varje gång. Han är en kanongo hockeyspelare helt enkelt.

Sen har vi ju första kedjan också, favoriten i den är helt klart Jukka Voutilainen. Snygg och iskall straff la han igår och han är också ledare av den interna poängligan. Härlig start på säsongen för honom. :)

Men, attans vad jag saknar Halvardsson på isen. Tror det var igår han gjorde titthålsoperation i knäet, men som vanligt skriver inte HV något om hur det går för honom. Dåligt HV!
När Halvan kommer tillbaka (om han kommer tillbaka till spel) då kommer ni se en glad Emelie på hockeyn.

Lite mycket svammel om hockeyn och säkert lite osammanhängade, men förmodligen förstår ni vad jag menar ändå. "Ut med packet" ungefär..

Kommentarer
Postat av: Daniel

haha :). Jag ska kommentera Hora-snacket när jag kommer hem. Du kanske inte tror mig, men det är inte vem som helst som startade det igår...

Postat av: Anna

kan ju undra om de kan något annat nedvärderande ord?

2007-10-26 @ 14:53:39
URL: http://annab1984.blogg.se
Postat av: Daniel

"...hur sjutton skulle spelarna i motståndarlaget (eller domarn) kunna vara en hora när det är killar allihop." Tja det finns manliga prostituerade oxå, så det är inte ett dugg konstigt!

Men visst jag kan tycka det är omoget att skrika HORA på hockey speciellt i den utsträckning som görs av gänget under klockan eller det sk. mentalitetsfolket. MEN i stridens hetta, när någon spelar JÄVLIGT fult, då kan det vara befogat. Personligen har jag skrikit både det ena med det andra åt Sundström i förra slutspelet, även HORA inkluderat!

Förresten var det inte småkidsen under klockan som började igår utan hör och häpna Andreas! För min del krävs det betydligt mkt mer innan jag passerar gränsen för att skrika HORA!

2007-10-26 @ 17:14:06
URL: http://danyf.blogg.se
Postat av: Daniel

"Det värsta är egentligen att inte NBS gör något åt detta. Frågan är bara vad man kan göra, men första steget är väl att överhuvudtaget reagera. Linda som är ordförande ska väl kunna samla ihop gänget och ta ett möte iallafall?!" Du måste skämta... LINDA? Flatare människa när det gäller såna saker finns inte.

Men jag tycker du som åskådare på sittplats kan komma fram med detta förslag, för annars kan jag väl befogat säga att det är lätt att gnälla när man sitter på sittplats. Men lovar du att ta upp detta med Linda eller någon annan i styrelsen så är det en helt annan sak, för då har du iaf försökt!

2007-10-26 @ 17:33:44
URL: http://danyf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback