Stadig frukost med äcklig tablett efteråt.

Vaknade inte av att telefonen ringde idag heller. Ingen Björn från Manpower som hittat nåt jobb där jag inte behöver använda handleden. Ringde till honom efter jag vaknat istället, men just nu hade han inget jobb som passade för att inte använda handen.. Egentligen skulle jag tydligen varit på Husqvarna på monteringen, symaskinerna där. Men det funkade inte heller, eftersom det var montering och det pallar nog inte handleden i detta läget. :(

Gjorde en rejäl frukost istället, bäst att passa på när jag har tid. Gott valnötsbröd som jag köpte på julmarknaden i helgen, mannagrynsgröt och ett glas äppeljuice till det, sen kan man säga att jag var proppmätt.
Sen var det dags att ta tabletterna som läkaren har skrivit ut till mig. Tradil heter dom och ska tydligen ta bort inflammationen och även vara smärtstillande och får inte tas ihop med några andra värktabletter som t.ex. ipren och såna. För mig låter dom helt LIVSFARLIGA.jag som inte alls gillar tabletter. Jag äter ju inte ens en alvedon utan att det verkligen verkligen behövs.. Men idag var det bara att försöka få ner en sån där stor bjässe, nåt måste jag ju göra för att handen ska bli bra igen. Handledsskyddet sitter även det på plats och det känns bättre däremot, känns skönt med något som stödjer handleden.

 


Riktigt härligt väder ute, men kallt. Nästan lite sugen på att gå ut och gå en runda sen, ganska skönt att gå lite vid vätterstranden. Ska väl åka ut till stallet sen också i eftermiddag, men någon ridning blir det förmodligen inte. Hur mjuk Lovvan ändå är att rida så tror jag det frestar lite för mycket på handleden och kan jag inte använda den ordentligt kan jag lika gärna strunta i att rida också.

Tycker gott och väl att det kan bli helg nu. Även om det inte är nåt inplanerat då så brukar helgen alltid gå så himla fort. Adam ska jobba på lördag och eventuellt söndag också, så vi får se vad jag hittar på. :) Var lite sugen på att åka ner till Åminne och hälsa på mamma och pappa lite. Men dom skulle visst ner till Malmö och för att vara helt ärlig så vill jag mest åka dit för att pappa har köpt en fyrhjuling som jag mer än gärna vill prova lite. Men den hann han inte heller få till denna helgen. Så det får väl kanske bli nästa helg om han fått den då.
En arctic cat 500 manuell är det, verkar vara en maskin man kan ha riktigt skoj med. Ny är den också. :)

image59


Nu ska jag kika var det var för post som nyss damp ner i brevinkastet.
Ajöss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback