Vem kan man egentligen lita på?

Ja, efter vissa påtryckningar är det dags att uppdatera igen. Dock lär det inte bli en bra början ikväll..

Hade tvättid igår och passade på att tvätta i stort sett alla mina kläder. Lät dom hänga kvar i torkrummet över natten eftersom det inte var torrt och vi ändå hade tvättid till 12 idag.
När vi kom ner till torkrummet idag och hade vikt ihop kläderna tyckte jag att min hög såg väldigt mycket mindre ut än Adams och då började jag fundera lite. Tvättade jag inte alla mina kläder igår?
Jo, mina tröjor till exempel. Dom var helt borta. Adams arbetskläder och ett av mina linnen var allt som var kvar.
Inte konstigt att min hög var mindre. :(
Någon har alltså varit nere i torkrummet inatt eller idag på morgonen och snott alla mina tröjor!!
Det är hemskt otäckt, men inte nog med det. Det är dessutom någon med nyckel.. eftersom det är kodlås eller nyckel till dörren in till trappuppgången, sen är det nyckel till källaren, sen återigen en dörr med lås in till själva torkrummet där kläderna hängde. Någon har alltså varit inne som bor i huset.. En riktigt pantad idiot till människa! Dessutom blev jag irriterad på att dom enbart tagit de kläderna som var märke på.
3 huvtröjor och flera toppar och linnen, värt ett par tusen ju. Kläder som alldeles säkert snart säljs på blocket eller tradera eller nåt sånt! Så ni som brukar kolla där kan ju hålla lite koll på om det kommer ut  några av mina kläder.
Alla i strl XS/S, kan ju nämna några av tröjorna.. (En ljusrosa huvtröja, Peak Performence. En svart Fred Perry piké. En vit bondelid topp. Ett gult/vitt randigt bondelid linne.. m.m m.m.)

Är så arg och irriterad för detta, varför kan man inte låta andras grejer vara? Kan man lita på några människor längre, när man inte ens ska kunna hänga sina kläder i ett rum där man måste gå igenom 3 lås för att komma in?

Lite dämpad är jag idag..

Var väl egentligen tänkt att jag skulle kika lite på fotbollen ikväll. Macus & nån mer av Adams kompisar skulle komma dit och jag orkade inte va social så nu sitter jag "hemma" i Huskvarna lite.
I lägenheten som snart får nån ny "inneboende".
Sa upp den förra veckan och väntar egentligen bara på att någon annan ska få den så jag kan flytta helt.
En del grejer finns ju redan i Jönköping, men några fler ska jag nog allt ta med :)
Så numera kan man nog säga att jag är jönköpingsbo istället för huskvarnabo.. Har ändrat adress och sådär också. Så det mesta är klart, bara mina grejer som ska flyttas också.

Lovvan är ju Lekerydsbo numera och det verkar hon trivas bra med. Även jag trivs i det nya stallet, många härliga kompisar och underbart stall och omgivning. Var ute och red en sväng på ängarna igår, det gick kanon.
Hon har en så härlig galopp, skönt att kunna rida i härlig galopp på stora ängar och bara rida fritt. Inte så illa med en 3-åring trots allt. Nöjd med min pärla. :)

Annars springer livet iväg i samma takt som innan, fast nästan lite fortare. Jobbet på Cellit flyter på och säljen går bättre och bättre, även om vissa dagar känns långa. Skoj arbetskompisar och alla i nästan samma ålder.
Skoj!

Ska ner till Värnamo en runda imorgon och hälsa på lite är det tänkt. Adam ska köra lite cross (han köpte en Honda-250 för nån vecka sen) och jag ska nog mest snacka med mamma och pappa.
Jobbar bara halvdag på måndag sen blir det Värnamo igen, ska ner och klippa mig då. Äntligen!

Nä, nu är det nog jobbigt att läsa allt detta. Blir visst så när man inte skriver på länge, mycket att uppdatera om då. Ändå hade jag kunnat skriva säkert 3 gånger mer, men det blir tröttsamt.
Så ajöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback