Tiden springer ifrån mig.

Har inte varit på perfekt humör de senaste dagarna, antar att det är för att det känns som att jag inte har tid till något alls. :S

Var ledig i fredags och åkte ner till Helsingborg med Lovvan. Lite blåsigt och snöigt var det, men det ordnade sig ändå. Adam var med uppe i stallet på morgonen och hjälpte till att lasta och sådär, sen hämtade jag upp mamma och pappa på vägen. Var lite försenade på grund av väglaget så var framme runt 9.30 ungefär.
Veterinären tog emot direkt och började undersöka, hälta på höger fram. Bedövade lite och sådär som det brukar gå till.. Visade sig att det var hovledsinflammation, förmodligen på att hon hade lång tå och svårt för överrullningen då :( Nästa gång blir det annan hovslagare än han jag hade sist..
Nu skodde dom henne nere i HBG iallafall och det var kanonbra, han varmskodde henne och gjorde det perfekt. Nu hoppas jag att det blir bra snart också.. 3 veckors vila, med korta skrittpromenader för hand.

Igår var det dags för Jabins födelsedagskalas, en av ridskolehästarna som fyllde 28 år. Han är verkligen still going strong, tror nästan det är den sötaste häst jag sett på sätt och vis. Så fort man pratar med honom så ställer han sig och liksom ler hela han, med öronen framåt. ;)

 

Jobbade till 14.30 ungefär och sen åkte jag hem och hämtade Adam och sen åkte vi till Lovvan. Fixade till henne och pysslade lite nu när hon har boxvila.
Sen blev det snabbt kväll och efter en dusch och lite mat i magen somnade jag.. sov alldeles för länge och vaknade mitt i natten och fick gå upp och göra klart allt till idag. Somnade runt 3-snåret igen och var rejält trött idag på morgonen..

Klockan 9.30 idag var det dags för en dag på Scandic med US. Vi hittade på lite olika övningar och diskuterade fram lite olika förslag vi kan hitta på i framtiden.. Var en bra dag och det rullade på fort.
Kom hem därifrån lite efter 16 och då var det bara att byta om för att åka till hästen igen.

Nu är det kväll igen och jag kan äntligen sätta mig och koppla av lite. Har ett par dagar framför mig med en hel del att göra. Lär bli en hel massa helger framöver också.. Men det  går.
Ska äta lite fruktsallad nu som A. gjort ;) Gott!

Ajöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback