Plocka fram ondheten i mig..

Nu tog jag mig lite tid att plita ner några rader här igen då, får väl se om det kommer något vettigt från mina fingrar som plinkar på tangenterna denna dag.

Ska snart förbereda mig för att ta fram den arga, bestämda och envisa Emelie.. Jag ska nämligen åka bort till arbetsförmedlingen och skälla lite på dom. Är med i något där som heter jobbgarantin för ungdomar och har så varit några månader, även när jag jobbade på ridskolan. Skillnaden mellan det och A-kassan är att jag istället ska få mina pengar från försäkringskassan när jag inte jobbat någon dag.

Jag var på arbetsförmedlingen den 11 augusti och lämnade in mina papper för förra månaden. Papperna skulle då skickas till försäkringskassan så att jag skulle få mina pengar runt den 27:e augusti.
I fredags hade fortfarande inte några pengar trillat in på mitt konto, så då ringde jag försäkringskassan som kollade upp detta. Det visade sig då att arbetsförmedlingen inte skickat in papperna som dom skulle.
Ringde då till arbetsförmedlingen för att kolla vad dom gjort av papperna.. Blev kopplad mellan olika personer för att till slut få prata med någon som säger att förmodligen har dom tappat bort papperna.. What, liksom vadå tappat bort papperna.. Hallå, mina pengar då?
Men svaret var bara att, men du får komma in på måndag med nya papper så får vi ordna det då.
Jahapp, så får jag vänta minst två veckor till på pengarna..
Visst, jag klarar mig.. men alla dessa stackare som bor ensamma och har massor av räkningar att betala då och utan pengar.. Hur sjutton ska dom klara sig?!

Så snart ska jag åka iväg till Arbetsförmedlingen för att skälla "lite" på dom och be dom förklara hur dom tänkt lösa det här..

Sen vänder jag hemåt igen för att sitta i telefonmöte med Intervjubolaget.. Ska jobba åt dom denna veckan, på stationen..
Får se hur det blir.. Lite tråkigt är dock att jag missar chansen att jobba på de två förskolor jag varit på förra och förrförraveckan eftersom jag var tvungen att tacka nej p.g.a detta jobbet.
Jag får ta igen förskolan nästa vecka, det är ju ändå barn jag vill jobba med. :)

Eftermiddagen blir  väl en vända upp till stallet och rida en sväng på Lovvan. Hon går förövrigt väldans bra just nu, bara hoppas att det håller i sig så blir det nog tävling snart. Kanske t.om. en lättare dressyrklass. :P

Var iväg till Bankeryd igår och köpte en transport också. En kylinge 1300 HT17. Får hoppas att den kommer funka bra när vi fixat väggen i den. Båda sidoväggarna behöver bytas, men sen kommer den nog funka galant.


Annars rullar allt på som vanligt ungefär.. Lite ont i halsen och sådär, men det har ju i stort sett alla just nu så det är ju inget konstigt. Livet är som det ska med en härlig blandning av jobb, hemmakvällar och mys. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback