Vilken tajming.. suck!

Lovvan var ju halt förra söndagen, riktigt rejält halt även i skritt. Hon blev bättre på tisdagen för att vara helt bra i onsdags..
I fredags red jag en liten stund, bara lite jogging ungefär för att se så hon var bra och det var hon... trodde jag iallafall!

Igår hade jag utsläppet i stallet och Lovvan såg lite småhängig ut så ställde ut henne i gången när jag skulle mocka. Då linkar hon som bara den och vill allra helst avlasta frambenet och inte stå på det. Suck!
Satte på henne bandagetter och boots och sen lät jag henne gå ut i hagen iallafall, fick för mig att det blev värre av att hon stod stilla..
Hon var dock lika halt igår på kvällen och jag trodde mer och mer på en hovböld. Tog in henne och skulle lägga ett våtvärmande omslag kring hoven med jodopax för att hjälpa bölden ut om det nu skulle vara en sådan.
Satte först hoven i en hink med vatten för att göra rent och såg då att det förmodligen satt en söm på ett ställe där det inte ska vara en söm. Så antagligen har min stackars häst blivit sömstucken. Försökte dra av skon igår, men hade inga riktiga verktyg så tänkte att det får vänta så får hovslagaren komma idag istället.
När jag nu ringde honom på morgonen så visar det sig att han har semester denna veckan. :(
Ringde istället Veterinärstationen i huskvarna, där svarade dom iallafall. Men visade sig att den veterinär som var där var ensam på hela stället idag för dom andra var lediga... Kan man tajma det mer illa eller? :(
Men hon kanske skulle kunna komma idag iallafall, annars skulle hon ringa senare..

Ska åka upp till stallet nu och ta av omslaget runt hoven iallafall, sen ska jag fixa klart i stallet så det är gjort.
Sen är det bara åka hem och vänta och hoppas veterinären ringer att hon kan komma..
Självklart kommer hon väl ringa runt klockan 13 eftersom jag ska vara på ett möte då. Men det får ordna sig ändå.
Hästen är ju faktiskt sjuk och måste fixas.. Synd om henne ju.

För övrigt spelar HV mot LHC idag.. Förra säsongens guldvinnare mot silvercluben. Jag ska masa mig upp till Kinnarps och se matchen iallafall.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback