Tiden springer iväg, fånga den den som kan..

Då var ännu en helg till ända och ett par dagar har passerat med olika sorters innehåll. Var nere i Hässleholm ons-tor och hade föreläsningar och diskussioner. Muntlig eximination av 3 tentor också. Onsdagskvällen ägnades åt bowling, god mat och många härliga skratt m.m. Kul att hitta på nåt med ett par av klasskompisarna också. :)

I fredags var jag uppe i stallet tidigt på morgonen för att rida en sväng. Lovvan var inte på nåt vidare humör efter två dagars vila och jag gjorde nog inte heller mitt bästa för att dra mitt strå till stacken. Så den ridturen blev väl sådär om den ska sammanfattas. På kvällen blev det lite mat på Max och sen en sväng till Anna för att hämta min ponnysadel och vintertäcke som nu är ute på annons. Så vet ni nån som vill köpa, så säg till!

Gårdagen spenderades förmiddagen i stallet och sen var jag iväg och jobbade ett par timmar. Hästar och får skulle tas om hand, härligt att komma ut dit och jobba lite. När jag kom hem stod maten på bordet, fläskfilé med någon svamsås och pressad potatis. Underbart gott och kan jag inte påstå annat än att jag kände mig riktigt bortskämd.. Stod också blommor på bordet och ett paket, så alla hjärtans dag firades igår. :)

Idag blev det tidigt uppstigning och iväg till jobbet igen. Jobbade mig varm ute i kylan och tiden rann iväg. Åkte bara in här för att byta till andra skor och sen bar det av vidare till nästa stall. Red Lovvan en stund på fältet och det gick varken kanonbra eller jättedåligt. En sån där dag där jag var nöjd, men inte mer. Blev en promenad ut till stora vägen också när jag var klar, så motion kan man lugnt säga jag fått idag. Kroppen känns ganska genomarbetad efter denna helgen.

Imorgon kör träningarna igång igen, ska bli riktigt skoj. Extra spännande också eftersom jag inte varit iväg från stallet med Lovvan sedan senaste träningen i november. Imorgon är det dressyrträning som står på schemat, får väl se om snön har hjälpt till i arbetet med hästen.

Kika vidare på OS nu, ajöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback